Naudinga žinoti

6 veiksmingi būdai, kaip stiprinti imunitetą

Rudens sezono metu žmogaus imuninę sistemą puola įvairūs virusai, pasireiškia ir peršalimo simptomų, kuriuos būtina gydyti. Tačiau reguliariai laikantis tam tikrų sveikatingumo ritualų, galima išvengti ligų, o svarbiausia – sustiprinti savo imunitetą. 

Fizinis aktyvumas, sveika mityba ir miegas

Kiekvieno žmogaus gyvenimo įpročiai turėtų būti tokie, kurie padėtų palaikyti tinkamą sveikatos būklę. Stiprinti imunitetą žmogus gali su įvairiapuse mityba, fiziniu aktyvumu ir reguliariu miegu, kurio kiekvienam reikia skirtingo kiekio. Visgi miego trūkumas turi labai dideles pasekmes, todėl puikus patarimas – keiskite gyvenimo būdą, jog jaustumėtės produktyvūs ir energingi! Be to, žmogaus organizmas nuolat turi būti papildytas pakankamu kiekiu daugybės vitaminų bei mineralų.

Maistingiausi produktai Jūsų mitybos racione:

  • Žuvis. Joje gausu omega-3 riebiųjų rūgščių, taip pat ir odai būtinų vitaminų – A, B, C bei E.
  • Riešutai, sėklos, žirniai, pupelės, mėsa – šiuose produktuose rasite daug vitamino E, kuris yra svarbus antioksidantas bei teigiamai veikia imunitetą, skatindamas ląstelių atsinaujinimą.
  • Kiaušinius, silkę ir tuną, ungurius, karpį, taip pat briuselio kopūstus, česnakus, grikius, ryžiuskviečius bei saulėgrąžas ir sezamų sėklas naudinga įtraukti į savo mitybos racioną, nes  juose gausu seleno, kuris padidina kovojančių su ligos sukelėjais ląstelių skaičių.

Cukrus, žalingi įpročiai ir perdirbtas maistas – priešai

Vartojant daug cukraus yra sumažinama galimybė gaminti antikūnus. Kaip ir cukrus, taip ir nesveiko bei perdirbto maisto vartojimas taip pat turi įtakos silpnam imuniteto susidarymui. Žalingi įpročiai, tokie kaip alkoholis ir rūkymas visiškai nepadeda būti sveikiems.

Natūralios priemonės

Vanduo su greipfruto sėklų ekstraktu, šaltalankių arbata su medumi, taip pat ir imbieras su medumi, nuoviras iš šalavijų lapų, rozmarino bei levandų – kuo puikiausios priemonės, padedančios stiprinti organizmą. Reikėtų nepamiršti, kad imuninę sistemą stiprina ir krienai bei ciberžolė.

Grūdinimasis šaltu vandeniu

Kūno grūdinimas – vienas iš sveikatos stiprinimo būdų. Reguliarus ir sistemingas pabuvimas šaltesniame ore ar kūno apliejimas vėsiu vandeniu daro įtaką imuninei sistemai bei medžiagų apykaitai. Žmonės, kurie pasiryžta grūdinimosi ritualams, tampa kur kas atsparesni įvairioms peršalimo ligoms, taip pat geriau jaučiasi ir yra darbingesni nei įprastai. Be to, prie šalčio procedūrų pripratęs organizmas geba greičiau sušilti bet kokiomis sąlygomis.

Judėjimas gryname ore

Pigiausias ir veiksmingiausias būdas stiprinti savo imunitetą – kuo daugiau būti gryname ore. Buvimas ir judėjimas gryname ore padeda ne tik dėl atsparumo ligoms, bet tai puiki nauda ir geresniam virškinimui, susikaupimui, kūrybiškumo skatinimui bei vitamino D kiekio didinimui organizme. Be to, fizinis aktyvumas natūralioje šviesoje efektyviai mažina depresiją. Buvimas lauke taip pat gali padidinti laimės hormono lygį organizme, todėl tai gerina nuotaiką!