Kalba ekspertai

Būsto valdymas iš kompiuterio keliasi į telefoną

Pastaruoju metu internetu dažniau naudojamasi telefone nei kompiuteryje. Daugiabučių namų priežiūros paslaugas teikiantis „Mano BŪSTAS“ taip pat pastebi, kad išmanioji jų klientų dalis būsto valdymo klausimus sprendžia ne kompiuterio, bet išmaniosios programėlės pagalba. Ir ši tendencija vis stiprėja.

2009-aisiais interneto istorijoje įvyko lūžis. Būtent nuo tada interneto naudojimas iš kompiuterių persikėlė į telefonus ir šis skirtumas su kiekvienais metais tik didėja. Žiniatinklio analizės įmonės „StatCounter“ vykdomojo direktoriaus A.Cullen‘o teigimu, jau prieš porą metų įvairios paslaugų ir prekybos įmonės kartu su statistiniais duomenimis turėjo išgirsti ir signalą, pranešantį, kad visos sėkmingos ir į klientus orientuotos internetinės svetainės privalo būti „draugiškos“ ir mobiliesiems telefonams.

Daugiabučių priežiūros paslaugas teikiančios įmonės „Mano BŪSTAS“ vartotojų įpročių analizė rodo, kad jų klientai teikti pirmenybę „eBŪSTAS“ mobiliajai aplikacijai, o ne kompiuterinei jos versijai, pradėjo nuo šių metų vidurio. „Mano BŪSTAS“ direktoriaus Mindaugo Genio teigimu, remiantis statistiniais duomenimis, „eBŪSTAS“ aplikacijos naudojimasis per mobilųjį telefoną šiais metais išaugo net 13 procentų.

„Dar sausio mėnesį klientų prisijungimai prie „eBŪSTO“ paskyros per mobilųjį telefoną sudarė tik 27,6 procentų, o liepos mėnesį pasiekė net 40,4 procentų. Kadangi sekame ir pasaulines rinkos tendencijas, tokie klientų pasirinkimų pokyčiai mūsų nei kiek nestebina. Vienas iš mūsų siekių – dar anksčiau nei mūsų klientui prireiks, pateikti jam reikalingą informaciją ir paslaugas, kaip įmanoma paprasčiau ir patogiau. Visiems klientams siūlome naudotis „eBŪSTAS“ programėle ne tik dėl to, jog tai yra patogu, bet ir todėl, kad taip jie taupo savo laiką, kas visame pasaulyje yra labai aktualu“, – sako „Mano BŪSTAS“ direktorius M. Genys.

„eBŪSTAS“ mobiliojoje aplikacijoje klientas vos kelių mygtukų paspaudimais gali apmokėti sąskaitas, sekti, kiek jų daugiabutis turi sukaupęs kaupiamųjų lėšų, registruoti ir siųsti gedimus,  virtualiu būdu dalyvauti kaimynų susirinkimuose bei priimti jo aplinką ateityje pakeisiančius sprendimus. Vartotojų įpročių analizė parodė, kad vis daugiau žmonių atlikti šiuos veiksmus telefone yra patogiau nei kompiuteriu.

„Kiekvieną dieną analizuojame statistinius duomenis, renkame informaciją ir galime nuspėti, jog ateityje naršymas mobiliuosiuose telefonuose dar labiau įsitvirtins visose verslo nišose. Remiantis tuo, visos įmonės, tarp jų ir mes, stengsimės tik dar labiau tobulinti savo programėlės naudojimą ir gerinti jos funkcionalumą“, – teigia M. Genys.

Technologinių procesų analitiko Tim Bajerin‘o svarstymu, naršymo mobiliuosiuose telefonuose pranašumą prieš naršymą kompiuteryje galėjo nulempti tai, jog per pastaruosius dešimt metų kompiuterinių inovacijų šuolis nebuvo didelis. Kompiuterių pramonė bandė padaryti kompiuterį panašesnį į planšetinį kompiuterį, tačiau kitas siekis bus toks, kad jis labiau atitiktų išmanųjį telefoną.