Kalba ekspertai

Popierinės sąskaitos nebeturi ateities?

Birželio viduryje „Kalba Šiauliai“ surengė apklausą, kurios metu skaitytojų klausė, kokios sąskaitos, elektroninės ar popierinės, jiems yra priimtinesnės. Net 73 proc. apklaustųjų teigė, jog elektroninės sąskaitos yra kur kas geresnės ir priimtinesnės nei popierinės. Tačiau, ar skaitytojų balsai sutampa su naujausiais gyventojų įpročiais?

Prieš dešimt ar penkiolika metų Lietuvoje buvo įprasta už įvairias komunalines, būsto priežiūros ar mobiliojo ryšio paslaugas atsiskaitytigautą popierinę sąskaitą nusinešus į įmokų surinkimo vietą, tačiau šiais laikais daugelis paslaugų įmonių savo klientams siūlo gamtai draugiškesnę ir gyventojams patogesnę alternatyvą – elektronines sąskaitas.

Didžiausios Lietuvoje daugiabučių namų administravimo įmonės „Mano BŪSTAS“ atstovų teigimu, turimi statistiniai duomenys rodo, kad gyventojai noriai priima skaitmenines naujoves ir aktyviai jomis naudojasi.

Pasikeitusius žmonių įpročius puikiai atspindi ir visai neseniai Lietuvoje pasibaigęs karantinas. Jo metu elektroninių sąskaitų gavėjai ir toliau lengvai, neišeidami iš namų bei laikydamiesi visų nurodymų bei rekomendacijų, atsiskaitė už sąskaitas išmaniai, o jų gretas greitai  suskubo papildyti ir nemaža dalis popierinių sąskaitų gavėjų.

„Mano BŪSTAS“ direktoriaus Mindaugo Genio teigimu, pasikeitusius daugiabučių namų gyventojų įpročiusgalima apibūdinti skaičiais. Štai praėjusių metų gruodį popierines sąskaitas pageidavo gauti 126 000 įmonės klientų, o jau šių metų birželį šis skaičius siekė tik kiek daugiau nei 79 000.

Savo klientams ši įmonė siūlo išmanius sprendimus ne tik susijusius su popierinių sąskaitų atsisakymų, bet ir platesniu būsto valdymu.

„Klientams siūlome naudotis savitarnos programa „eBŪSTAS“, kuri pritaikyta ir mobiliesiems įrenginiams. Naudodamiesi šia programėle gyventojai gali lengvai fiksuoti gedimus daugiabutyje, sekti savo sąskaitų istoriją, vieno mygtuko paspaudimu iš bet kurios pasaulio vietos dalyvauti apklausose ir sekti aktualią informaciją, susijusią su savo namu“, – pasakoja įmonės vadovas.

Šiuo metu išmaniąja būsto valdymo platforma naudojasi beveik 72 000 „Mano BŪSTAS“ klientų visoje Lietuvoje. Per pastaruosius dvejus metus „Mano BŪSTAS“ klientų, atsisakiusių popierinių sąskaitų ir mokančių per savitarną ar „eBŪSTO“ programėlę, skaičius išaugo apie 40 procentų.

„Ši tendencija kas mėnesį vis ryškesnė – elektroniniu būdu mokama vis dažniau. Tai rodo, kad žmonės tampa ne tik išmanesni, bet ir keičiasi jų įpročiai. Kuo mažiau popierinių sąskaitų išrašome, tuo daugiau taupome gamtos resursus“, – sako  M. Genys.

Remiantis už visuomenės švietimą dėl popieriaus resursų naudojimo atsakingos įmonių koalicijos „PayItGreen“ duomenimis, pateikdami sąskaitas elektroniniu būdu ir apmokėdami jas internetu, kiekvienais metais vienas namų ūkis gali sutaupyti 2.72 kilogramus popieriaus ir 10,43 kilogramus medienos.

Vienai tonai popieriaus pagaminta yra reikalingi net 24 medžiai, o vienas medis padaro 8333 kopijavimo popieriaus lapų. Visame pasaulyje vien tik popierinės kopijos sukuria beveik du milijonus tonų anglies dioksido, skatinančio sustiprintą šiltnamio efektą.

Programėlę „eBŪSTAS“ nemokamai galite atsisiųti:

iš „Google Play“ – https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nordcode.ebustas&hl=en

ir iš „App Store“ – https://apps.apple.com/gb/app/ebūstas/id1255819287